Pieniä askelia

lauantai 29. tammikuuta 2011

Miksi laihduttajan paino jojoilee?

Olen alkanut miettimään, pitäisikö tässä alkaa selvitteleen kaikkea faktaa laihduttamisesta?
Joten, nyt aloitan tutkimuksen, miksi laihduttajat niin usein/helposti lihoavat takaisin.


  1. Koska eivät ole omaksuneet viellä uutta ateriarytmiä?
  2. Motivaatio?
  3. Lihas hävikki painonpudotuksen jälkeen?
  4. Pitäisikö lihasta kasvattaa painon pudotuksen aikana?
  5. Liikuntaa suositellaan niin normaali kuin ylipainoisille painon ylläpitämiseksi, johtuuko se tästä?
  6. miljoona muutakin kysymystä.... selviteltävänä.

3 kommenttia:

  1. Sanoisin, että suurin syy on ihmedieetit ja muut kidutussysteemit. Eli pudotetaan paino siten, että ei muuteta elintapoja. Syödään siten, että ei olla valmiita syömään samalla tavalla koko loppu elämää. Elämäntapamuutos, sitähän sen pitäisi olla.

    VastaaPoista
  2. juuh, tuotakin minä olen vahvasti epäillyt, mutta jokin pikku tutkijan sielu nyt haluu mussa oikeesti selvittää onko se tuota. (itse tiedän kyllä olleeni heikko hormoonien kutsuun laihiksen lopuksi) mutta nyt itse jatkan ateria rytmiä ja annoskoko ja kalori tarkkailulla.

    VastaaPoista
  3. Minä olen samaa mieltä. Laihdutukseen on ryhdyttävä vasta sitten kun löytää motivaation siihen. Kun kiloja on kerätty suurin osa elämästä, vaatii niiden poissapitäminen elämänmuutoksen, eikä vain ruokailuun vaan kaikille osa-alueille elikkä oikeasti elämänmuutoksen. Pääkopan kun pitäisi saada kerättyä sen kaiken opin ja sitä pitäisi sitten osata soveltaa loppuelämän ajan.

    VastaaPoista